Sibuk Itu Satu Evolusi Dan Revolusi

0 comments
Assalamualaikum.
Bulan ini gua memang agak sibuk, penat. Ini penat bukan sebarangan. Ini penat badan dan otak. Dalam bulan ini gua terlalu sibuk dengan hal rumah baru di Alam Budiman. Ukur sana. Ukur sini. Buat model sikit. Talipon sana. Talipon sini. Huiyo! Hal rumah memang sibuk gila, habaq hang! Gua ada bikin 'sketch' untuk kabinet dapur yang akan kami nak bikin. Gua guna Google Skechtup. Senang untuk mereka yang bukan arkitek atau pereka. Gua nak jimat kos sebenarnya. Sebab itu gua bikin model sendiri. Kalau nak dapatkan software ni, senang. Lu 'Google' je 'Google SketchUp' pastu download. Tak ambil masa panjang. Cuma beberapa minit. Kemudian 'settle'. Boleh guna terus. Tak payah bayar. No harm. Siapa-siapa nak belajar, gua boleh ajarkan. Disebabkan Google SketcUp ini juga gua jadi ketagih. Ketagih nak mengadap SketchUp. 'Feel' dia sama dengan lu main game Sim City. Serius punya tagih. Satu revolusi ilmu.


Itu kesibukan yang pertama. Kesibukan yang kedua; adik perempuan gua paling kecil sudah selamat melahirkan bayi lelaki dengan berat 2.97kg pada tarikh 13 Jun lalu. Cucu sulung famili gua. Maka bermula kehidupan sebagai seorang pakcik yang makin serius. Adik gua bersalin di Hospital Pakar Al-Islam, Kg Baru. Gua masa itu berada di Masjid Kg Baru, untuk solat Asar. Setelah selesai solat, gua dapat mesej Whatsapp dari Umi yang adik gua dah selamat bersalin. Oleh itu, gua bagi gelaran anak buah gua yang seorang ni Al-A'sari. Namanya M. Fayyad Bin M. Fuad. Kalau boleh, gua mesti mau pergi tengok anak sedara gua ni tiap hari. Comel dan istimewa. Moga-moga dia jadi penegak Islam dan anak yang soleh pada kedua ibu bapanya. Amin.
Satu evolusi jalan.