Gembira-Gembira Itu

0 comments
GEMBIRA-GEMBIRA ITU

Wahai gembira!
Temu kita ini bagaimana ya?
Mungkin disaksi pesta
Ataukah disaksi Selat Melaka?
Atau juga dengan muzik?
Buru tenang untuk diculik
Kau tetap payah nak milik


Wahai gembira!
Kau bagai dikelilingi
Tembok kubu amat tinggi
Hampir mustahil nak tembusi
Selain dari atas terjun ke darat
Tak kuat aku nak buat
Habis rembes peluh gayat


Wahai gembira!
Pernah aku putus asa
Tak tahu jikalau kau juga
Kalau ada jodoh kita jumpa
Banyak jalan nak aku congak
Duga hidup super bagak
Tak nak jadi penyangak


Wahai gembira!
Kadang-kadang terkenang
Nyata kau cukup tenang
Realiti aku bukan senang
Semakin kuat aku damba
Semakin banyak aku doa
Masih kau aku tak punya


Alamak! Aku terlupa.
Rupa-rupanya
Gembira-gembira itu

Senantiasa di sisi aku.



Zel Hadauan;
Alam Budiman 2016